Waarom het de moeite waard is om te investeren in POS-materialen

Terwijl de meeste mensen niet meer zonder online winkelen kunnen en steeds populairder wordt, vragen sommigen zich misschien af ​​of het nog steeds de moeite waard is om te investeren in Point of Sale (POS)-materialen. Het antwoord is een volmondige ja! Je wilt namelijk nooit de kracht van tastbare, goed vormgegeven marketingmiddelen onderschatten, want ze komen rechtstreeks in contact komen met je klanten. In deze blog geef ik je enkele goede redenen waarom POS-materialen niet mogen missen in je marketingstrategie. 

De eerste indruk van jouw merk met POS-materialen

Met POS-drukwerk beschik je over een uitgelezen kans om je doelgroep aan te spreken en hen een krachtige eerste indruk te geven van jouw merk, producten en diensten. Het is de nieuwsgierigheid van potentiële klanten die je zult opwekken, tijdens de eerste blik op het marketingmateriaal.

Met andere woorden, POS materialen laten bedrukken  zorgt ervoor dat je een tastbare ervaring realiseert die online winkelen simpelweg niet kan evenaren. Het gaat hier om het zien en voelen van producten in een fysieke omgeving die het vertrouwen van klanten stimuleren en het hen gemakkelijker maakt om een aankoop te doen.

Het merkverhaal aan de man brengen

Met behulp van POS-materialen kun je niet alleen jouw merkverhaal vertellen, maar ook het merkimago versterken. Dit komt tezamen door middel van consistentie in ontwerp en een boodschap- en merkstijl in lijn met jouw merkidentiteit.

Of het nu gaat om posters, vloerdisplay karton of banners voor in de winkeletalage, POS-materialen kunnen jouw merk in de schijnwerpers zetten en de boodschap op de juiste manier naar buiten brengen.

Cross-selling en upselling

POS-materialen een waardevolle aanvulling zijn op uw marketingstrategie omdat ze mogelijkheden bieden voor zowel cross-selling als upselling. Wat houdt dit precies in? Het heeft te maken met slim geplaatste productdisplays of informatieborden die klanten kunnen attenderen op aanvullende producten, speciale aanbiedingen of bundeldeals. Het resultaat? Het vergroot de kans dat klanten extra items toevoegen aan hun aankoop en daarmee natuurlijk jouw winkelverkoop stimuleren!