24 uur per dag klantenservice

De klantenservice van een bedrijf is in de meeste gevallen beperkt tot een aantal uren, helaas worden mensen gedwongen binnen deze uren te bellen. Maar bestellen kan men wel dag en nacht doen, door gebruik te maken van een ai chatbot is de klantenservice ook 24 uur per dag bereikbaar. De chatbot is niet zomaar een geprogrammeerde chatbot, deze begrijpt wat er gezegd wordt en haakt daarop in. In verschillende talen is het mogelijk om deze robot te laten programmeren, de woordenschat is enorm waardoor deze altijd een antwoord heeft op de vragen van de klant.

chatbot

Meest geavanceerde techniek

Vaak wist je direct door de taal die werd gesproken of de manier van antwoorden, dat je met een geprogrammeerde robot had te maken. Met een ai chatbot is dit anders, er wordt namelijk gebruik gemaakt van de meest natuurlijke taal die er bestaat. Met speciale software worden de woorden van de gebruiker geïdentificeerd, antwoorden zijn hierdoor relevanter en de vragen worden sneller afgehandeld. Door leerzame technieken toe te passen, kun je met de chatbots nog een stapje verder gaan, leer de chatbots efficiënter werken en gebruik ze ook voor andere doeleinden. 

Waar vind je een chatbot

De meest gebruikte chatbot vind je op de website van een bedrijf, vaak vraagt deze waar je naar op zoek bent of dat de bot je kan helpen. Vaak begrijpen de bots de taal, en zijn ze zo geprogrammeerd om de gebruiker te kunnen helpen. De informatie uit eerdere gesprekken in de databank zorgen ervoor dat de chatbot steeds slimmer en efficiënter kan werken, na het zoeken wordt het meest bruikbare antwoord aan de bezoeker gegeven. Na elke gebruiker wordt de chatbot een beetje slimmer, alle informatie wordt gebruikt voor een volgend gesprek. Bezoekers hoeven niet lang meer te wachten tot er een medewerker beschikbaar is, voor het bedrijf is het ook efficiënt en voordelig.