Tuincentra op Instagram!

Nog even en het wordt weer mooi weer. Een mooi moment voor veel mensen om hun tuin op te knappen en een aantal nieuwe planten en bloemen te kopen. Toch is de inrichting van de tuin moeilijker dan verwacht. Er zijn veel klanten die hier graag hulp bij willen. Het is voor jouw tuincentrum belangrijk om die klanten te bereiken, maar hoe doe je dat?  Het beste hiervoor is een nieuwe marketingstrategie. Er zijn veel innovatieve manieren, maar in dit geval is er één die hiervoor geschikt is, en dat is Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met hun volgers en alle andere Instagram gebruikers, deze foto kan worden geliket en gedeeld. Op deze manier kan het duizenden mensen bereiken. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Op deze manier kan je het commercieel inzetten. Foto’s of video’s van de planten kunnen online gedeeld worden. Als mensen dit tegenkomen en het leuk vinden kunnen ze het liken of doorsturen naar vrienden. Op deze manier kan je veel mensen bereiken. Je kunt mensen triggeren om een kijkje te gaan nemen op je website en/of een aankoop te doen.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als online chatservice voor de bedrijven. Zij kunnen werk ontnemen en dat zal er voor zorgen dat er meer tijd overblijft. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over de verzorging of informatie over diverse planten/bloemen. Chatkracht gelooft dat een persoonlijke benadering het verschil kan maken in de klantervaring. Door bezoekers een persoonlijke, empathische en snelle service aan te bieden, maak je de klantervaring compleet. Het bieden van een goede klantenservice is essentieel geworden. Dit kan leiden tot het plaatsen van een bestelling.