Customer care

Customer Care

De tijd dat customer care een zaak was van de account manager is allang voorbij. Het aantal digitale kanalen waarlangs de klanten in contact kunnen komen met een bedrijf is enorm uitgebreid. Je kan kiezen voor chats, Whatsapp, e-mail, telefoon en diverse social media kanalen. In de praktijk blijkt, dat het moment waarop er contact is met klanten van groot belang is voor het succes van het contact. Customer care is dus in toenemende mate tijdgebonden aan het het worden. Als bedrijf kun je het je niet meer veroorloven om alleen tijdens kantoortijden bereikbaar te zijn.

Waarom meegaan in altijd bereikbaar zijn?

Altijd bereikbaar zijn is best lastig, want de afdeling customer care moet daardoor zo goed als altijd paraat staan. Toch heeft het grote voordelen als een klant op elk moment contact kan opnemen via het kanaal van zijn voorkeur. Want op die momenten heb je de onverdeelde aandacht van zo’n klant. De kwaliteit van het contact is vele malen groter dan op momenten waarop de klant nog veel meer dingen aan zijn hoofd heeft. Als bedrijf moet je de afdeling customer care dus zo inrichten dat je zoveel mogelijk kwalitatief goede contacten kunt hebben.

Customer Care

CBMK

Voor bedrijven is het soms ingewikkeld om op elk moment van de dag op alle kanalen beschikbaar te zijn. Dat is volgens CBMK ook niet nodig, want dat bedrijf heeft oplossingen, waarbij de customer care voor een deel wordt uitbesteed. Klanten hebben daardoor toch de beleving die zij bij een contactmoment verwachten, terwijl jij als bedrijf op de reguliere openingstijden actief kunt zijn. Bij CBMK kun je voor elk gewenst kanaal afspraken maken over de wijze waarop contacten worden afgehandeld. Door dat op deze wijze aan te pakken wordt CBMK op het gebied van customer care een verlengstuk van je bedrijf.